2022
Bibliothécaires en exercice:
- Erin Fields, Kayla Lar-Son, Donna Langille, Kate Harrison (University of British Columbia), Gabrielle Lamontagne (BC Campus), et Ann Ludbrook (Toronto Metropolitan University) — Mise en avant des perspectives autochtones : affinités et conflits de la communauté et des collaborateurs dans l’éducation ouverte
Étudiant(e)s de cycle supérieur en bibliothéconomie :
- Poppy Nicolette Riddle (étudiante à la maîtrise en gestion de l’information, Dalhousie University) pour sa recherche sur les idiomes visuels pour réduire l’incertitude, l’anxiété et la frustration lors de la recherche exploratoire par des chercheurs.
Anciennes attributions
Bibliothécaires en exercice: Bibliothécaires en exercice: Étudiant(e)s de cycle supérieur en bibliothéconomie: Risa Hatanaka (étudiant à la maîtrise en bibliothéconomie et en sciences de l’information, University of British Columbia), Using Non-English Sources for Academic Research: Information-seeking Behaviours of Graduate Students. Étudiant(e)s de cycle supérieur en bibliothéconomie: Bibliothécaires en exercice: Étudiant(e)s de cycle supérieur en bibliothéconomie: Bibliothécaires en exercice: Étudiant(e)s de cycle supérieur en bibliothéconomie: Bibliothécaires en exercice:
Research Support Priorities and Opportunities for Collaboration Among Librarians and Research Administrators: A Study of the Literature Cara Bradley (University of Regina) Open Badges for demonstrating Open Access compliance: A pilot project Christie Hurrell, Paul Pival et Kathryn Ruddock (University of Calgary) How will the implementation of the Marrakesh Treaty change the current accessibility landscape across CARL libraries to facilitate a more effective interaction among members as well as in the international arena? Katya Pereyaslavska (University of Toronto)
Individualized Research Consultations Assessment Project Karine Fournier et Lindsay Sikora (University of Ottawa)ity of Calgary)
The comparative reporting practices of the literature searching component of systematic reviews with and without Information Professional (i.e. Librarian) involvement. Deborah Meert, (Western University), John Costella (Western University) et Nazi Torabi (McGill University) Access to personal information in unique research collections: a literature review. Michael Moir (York University) What’s in a name? Self-identification practices of academic libraries supporting journal publishing activities. Jeanette Hatherill (Université d’Ottawa), Andrea Kosavic (York University), Karen Meijer-Kline (Public Knowledge Project) et Jacqueline Whyte Appleby (Scholars Portal du CBUO)
Mobile Solutions for Researchers in the Field. Wayne Johnston (University of Guelph) Rapport final Academic Librarians’ Potential Roles in Learning Communities to Support Student Scholarship and Research Learning Outcomes / Competencies: an Exploration Within Medical Education. Rebecca Raworth (University of Victoria) et Lindsay Glynn (Memorial University of Newfoundland) Roles of librarians in research teams. Shailoo Bedi et Christine Walde (University of Victoria)
3D Printing and Scanning at the Dalhousie Libraries: A Case Study. Michael Groenendyk (Dalhousie University) Lire le rapport complet Digital archaeology in the University of Victoria archives: A case study. John Durno (University of Victoria)
A Study of Librarian Roles in Promoting Scholarly Communication within Canadian Research Libraries. Leila Fernandez (York University) et Jane Burpee (University of Guelph) Rapport (en anglais seulement) An analysis and interpretation of existing social media policies utilized by public information institutions. Max Neuvians (étudiant en BSI de l’Université d’Ottawa) – Étude non complétée The Impact of Research Summaries on LIS Practitioners. Lorie Kloda (Université McGill), Denise Koufogiannakis (University of Alberta) et Alison Brettle (University of Salford). Résumé (en anglais seulement) Publications How do libraries effectively engage their students through library instruction? Doug Suarez (Brock University). Rapport final (Présentation à IFLA 2012, en anglais seulement)
More than a Rubber Stamp? The Role of Collection Librarians in Curriculum Consultations. Laura E. Briggs, bibliothécaire des services d’apprentissage (Collections), UBC Okanagan Library – Étude non complétée Canadian academic librarians and their use of social media: a two-phase survey. Dean Giustini, bibliothécaire de références, University of British Columbia, bibliothèque biomédicale de l’UBC. Sondage (en anglais seulement)¦ Wiki (en anglais seulement)¦ Rapport provisoire (en anglais seulement) Co-op placements in academic libraries: Their role in the formation of librarians’ professional identity. Kristin Hoffmann, bibliothécaire de la recherche et de l’enseignement, University of Western Ontario, et Selinda Berg, bibliothécaire de médecine clinique, University of Windsor. Rapport (en anglais seulement)
2021
2020
2019
2018
2017
2016
Publication
Présentation
2015
Présentation
2014
Publication
Progrès de la recherche et résultats
2013
Présentation à l’Association des bibliothèques de la santé du Canada (mai 2015)
Présentation à la Newfoundland and Labrador Health Libraries Association (avril 2015)
Rapport final
Transforming Roles: Canadian Academic Librarians Embedded in Faculty Research Projects” publication: http://crl.acrl.org/content/78/3/314.full.pdf+html
2012
Billet (en anglais seulement) au sujet de la collection 3D sur le blogue The Libvine des bibliothèques de la Dalhousie University
Collection (en anglais seulement) des modèles 3D
2011
2010
Assessing the impact of evidence summaries in library and information practice
http://www.lirgjournal.org.uk/lir/ojs/index.php/lir/article/view/644 (en anglais seulement)
2009
2008